Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

ΑΡΘΡΟ

Στην εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» βρήκαμε αυτό το άρθρο:

Το 90% των μαθητών μιλούν μια ξένη γλώσσα
Γράφει: Σκορδάς Παναγιώτης
10/03/2010
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Έλληνες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις, όσον αφορά στη γλωσσομάθεια μεταξύ των Ευρωπαίων. Περίπου ένας στους δύο, ή ποσοστό 44,8%, Έλληνες μιλούν μία ξένη γλώσσα, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στο Βέλγιο είναι μόλις 16,3%, στην Ιταλία 33,8% και στη Γαλλία 35,9%. Μάλιστα, οι Έλληνες μαθητές κατέχουν την πρώτη θέση με πάρα πολύ υψηλό ποσοστό που προσεγγίζει το 91,8%!

Έτσι εξηγείται ότι αρκετούς και πιστούς υποψηφίους προσελκύουν τα ξενόγλωσσα τμήματα. Λιγότεροι από 7.000 ήταν οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στα Αγγλικά το 2009. Περίπου 900 στα Γερμανικά, 800 στα Γαλλικά, 100 στα Ιταλικά και 80 στα Ισπανικά. Βέβαια και στα ξενόγλωσσα έχουμε ένα μεγάλο χάσμα με βά¬ση τις προτιμήσεις και τις βάσεις εισαγωγής. Από τη μία είναι τα περιζήτητα και υψηλόβαθμα τμήματα Αγγλικής Γλώσσας και Ξένων Γλωσ¬σών Μετάφρασης και Διερμηνείας (Κέρκυρας) και από την άλλη τα υπόλοιπα τμήματα που κάθε χρόνο δε συμπληρώνουν τον ανώτα¬το αριθμό εισακτέων. Είναι χαρακτηριστικό ό¬τι το 2009 περίπου το 1/3 ή 383 θέσεις έμει¬ναν κενές και μόλις τέσσερα από τα 11 τμήματα κά¬λυψαν όλες τις θέσεις.
Από πέρυσι, το σχολικό έτος 2008 - ‘09, με απόφαση του ΥΠΕΠΘ τα Ιταλικά έχουν εντα¬χθεί στο πρόγραμμα του γυμνασίου και πει¬ραματικά σε ορισμένα λύκεια.

Υποβάθμιση στο σχολείο
Ωστόσο οι σύνδεσμοι των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών δικαιολογημένα εκφράζουν διαμαρτυρίες για υποβάθμιση της ξενό¬γλωσσης εκπαίδευσης. Η φαινομενική ποι¬κιλία που προσφέρεται τα τελευταία χρόνια στους μαθητές με την υποχρεωτική εκμάθη¬ση δεύτερης ξένης γλώσσας από την Δ΄ δημοτικού ακυρώνεται στην πράξη από έλλει¬ψη καθηγητών, κυρίως, αλλά και υλικοτεχνικής υποδομής. Είναι χαρακτηριστική η αδυνα¬μία ουσιαστικής εισαγωγής στο γυμνάσιο α¬πό φέτος των Ισπανικών.
Σοβαρότατα προβλήματα διαπιστώνονται και στη διδασκαλία των Ιταλικών, που πέρυ¬σι διδάχτηκαν σε 344 σχολεία. Προβληματι¬κή είναι, επίσης, και η λειτουργία Γαλλικών και Γερμανικών.
Όπως είναι γνωστό, για την πρόσβαση στα ξενόγλωσσα τμήματα απαιτείται η εξέταση σε μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες για τις οποίες προσμετρώνται οι εξής συντελεστές βαρύτητας: x2 για τα τμήματα Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής, της ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού των τμημάτων Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

(Από το ένθετο «Παιδεία» της εφημερίδας «Έθνος».)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου