Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 30 Μαΐου 2012

Κυριακή 27 Μαΐου 2012

The Octagon of Knowledge του συναδέλφου Παναγιώτη Σαλτογιάννη






ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ "ΝΙΚΗΤΡΙΑ" ΣΤΗ EUROVISION

Με τίτλο την Ελληνικότατη λέξη "ευφορία" το τραγούδι της Σουηδίας νίκησε στο 57ο διαγωνισμό της Γιουροβίζιον.

eu·pho·ri·a  noun
1.
a state of intense happiness and self-confidence: She was flooded with euphoria as she went to the podium to receive her Student Research Award.
2.
Psychology . a feeling of happiness, confidence, or well-being sometimes exaggerated in pathological states as mania.
Origin:
1880–85; < Neo-Latin < Greek euphoría state of well-being. See eu-, -phore, -ia

Ετυμολογία ευ + φέρω
ευφορία
Ουσιαστικό ευφορία θηλυκό
α. η γονιμότητα του εδάφους
β. χαρά και ευφροσύνη

Μεταφράσεις:
αγγλικά : euphoria (en)
γαλλικά : euphorie (fr)
φινλανδικά : euforia (fi)

LOREEN - Euphoria lyrics

Why, why can’t this moment last forevermore?
Tonight, tonight eternity’s an open door…
No, don’t ever stop doing the things you do.
Don’t go, in every breath I take I’m breathing you…

Euphoria
Forever, ’till the end of time
From now on, only you and I
We’re going up-up-up-up-up-up-up
Euphoria
An everlasting piece of art
A beating love within my heart
We’re going up-up-up-up-up-up-up

We are here, we’re all alone in our own Universe,
We are free, where everything’s allowed and love comes first,
Forever and ever together, we sail into infinity,
We’re higher and higher and higher, we’re reaching for divinity.

Euphoria
Forever, ’till the end of time
From now on, only you and I
We’re going up-up-up-up-up-up-up
Euphoria
An everlasting piece of art
A beating love within my heart
We’re going up-up-up-up-up-up-up

Forever we sail into infinity,
We’re higher, we’re reaching for divinity…

Euphoria, euphoria
We’re going up-up-up-up-up-up-up
Euphoria….
An everlasting piece of art
A beating love within my heart
We’re going up-up-up-up-up-up-up
Euphoria, euphoria
We’re going up-up-up-up-up-up-up


Έτσι κατά κάποιο τρόπο και η Ελληνική Γλώσσα "νίκησε" στο διαγωνισμό της Γιουροβίζιον...

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Η ΠΕΚΑΔΕ για τις εξετάσεις στα πιλοτικά γυμνάσια

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χαριλάου Τρικούπη 14 – 10679 Αθήνα – Τηλ/Φαξ 210-3619500
Web site: http://www.pekade.gr e-mail: info@pekade.gr

Αθήνα, 16 Μαΐου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής της Δημόσιας Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΔΕ) επιθυμεί να εκφράσει την έντονη δυσαρέσκειά της για τη μεγάλη καθυστέρηση με την οποία εκδόθηκε το νέο Π.Δ.47/2012 που αφορά στην αλλαγή του τρόπου εξέτασης της αγγλικής γλώσσας στα πιλοτικά σχολεία κατά τις προαγωγικές- απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου 2012.
Συγκεκριμένα, η Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε εκτιμά πως η μη έγκαιρη έκδοση του αναμενόμενου Π.Δ. με επακόλουθο την καθυστερημένη αποστολή του σε όλες τις σχολικές μονάδες δημιουργεί μεγάλη δυσκολία στον άμεσο σχεδιασμό των θεμάτων εξέτασης και στην ομαλή διεξαγωγή των απολυτήριων εξετάσεων καθώς:
α) οι μεν εκπαιδευτικοί καλούνται να προσαρμόσουν τάχιστα τη διδαχθείσα ύλη στις προδιαγραφές της εξέτασης βάσει του νέου Π.Δ.
β) οι δε μαθητές των πιλοτικών σχολείων καλούνται να αξιολογηθούν χωρίς την απαραίτητη χρονική προσαρμογή σε έναν τύπο εξέτασης ο οποίος ανακοινώνεται επίσημα λίγες μόνο ημέρες πριν τη διεξαγωγή των απολυτήριων- προαγωγικών εξετάσεων.
Για το λόγο αυτό, η Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε., ως ένθερμος υποστηρικτής και αρωγός της διασύνδεσης του Δημόσιου Σχολείου με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, επισημαίνει πως η έκδοση κάθε Προεδρικού Διατάγματος ή διευκρινιστικής και τροποποιητικής εγκυκλίου οφείλει να γίνεται εγκαίρως ώστε να διασφαλίζεται ο απαιτούμενος χρόνος προσαρμογής και εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων.

Για το Δ. Σ. της ΠΕΚΑΔΕ

Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας

ΚΟΣΜΑΣ ΒΛΑΧΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΩΤΣΗ

Κυριακή 20 Μαΐου 2012

"Magic Book"



"Magic book" Αγγλικά Τρίτης δημοτικού

http://rcel.enl.uoa.gr/peapabc/cclass.htm

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΠΓ ΜΑΙΟΥ 2012

KPG ΜΑΥ 2012: booklets, keys, listenings, tapescripts

http://rcel.enl.uoa.gr/kpg/past_papers.htm

Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

ΓΕΝΝΗΤΟΥΡΙΑ!!!


ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΝΕΑ!
Η Μαρία Σαραντίδη απέκτησε το δεύτερο αγοράκι της και η Στρατούλα Μαριγλή το δεύτερο κοριτσάκι της! Ευχόμαστε ολόψυχα να τους ζήσουν!
Το Δ.Σ.

Κυριακή 6 Μαΐου 2012

ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Την Κυριακή 29 Απριλίου, ο Παγγεραγωτικός πολιτιστικός σύλλογος Γέρας διοργάνωσε μία εξαιρετική εκδήλωση μνήμης του μεγάλου Αλεξανδρινού ποιητή Κ. Π. Καβάφη και συνάμα τίμησε την τελευταία εν ζωή απόγονό του, τη μικρανεψιά του, κ. Μαρίνα Βαλιέρι, η οποία κατοικεί στον Παπάδο της Γέρας.
Μεταξύ άλλων, μαθητές του Λυκείου Γέρας απήγγειλαν ποιήματα του μεγάλου ποιητή, καθώς και της κ. Βαλιέρι, για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό. Τα ποιήματα της μεταφράστηκαν από τη Φωτεινή Χατζημανώλη, καθηγήτρια Αγγλικών και μέλος του συλλόγου μας. Ανακοινώθηκε δε, η έκδοση από τον Παγγεραγωτικό, ποιητικής ανθολογίας της κ. Μαρίνας Βαλιέρι.



ΦΙΛΙΑ (FRIENDSHIP)


Κάποια μέρα θα έρθει που οι δρόμοι
Πλέον δε θ 'ακούνε το ελαφρό χτύπημα απ'τα ψηλά τακούνια μου-
Την ηχώ από τα βιαστικά βήματά μου.
Θα θυμηθεί τότε κάποιος το όνομά μου,
Θα θυμηθεί κάποιες πράξεις καλοσύνης,
Κάποια λέξη που είπα,
Κάποια πράξη που έκανα;
Όταν πλέον δε θα με γνωρίζει ο παλιός μου τόπος,
Όταν βουβή θα είναι η φωνή μου,
Και η σκιά μου δε θα σκεπάζει πια αυτές τις πλάκες
Θα ξεθωριάσουν απ'τη μνήμη οι λέξεις μου;
Θα δει κάνεις το φάντασμα μου να γλιστράει
Κατά μήκος των άλλοτε οικείων δρόμων;
Θα επιστρέψω-μακάρι μια φορά-
Για να δω πόσο αληθινή η υπόσχεση σου ήταν-
Και πόσο θεωρείς την ανάμνηση πολύτιμη...

Παρασκευή 4 Μαΐου 2012

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ


Εκπαιδευτική επίσκεψη, στα πλαίσια του μαθήματος Σ.Ε.Π, πραγματοποίησε η Γ΄τάξη του Γυμνασίου Μανταμάδου στο Οινοποιείο «Οινοφόρος» στον Καρά Τεπέ Μυτιλήνης.
Τους μαθητές και τις καθηγήτριες, που οργάνωσαν την επίσκεψη και τους συνόδευσαν, κυρίες Διαμαντή Αναστασία και Στυλιανίδη Ελένη, υποδέχθηκε και ξενάγησε στο χώρο του οινοποιείου ο ιδιοκτήτης του, κ. Πατερέλλης Παντελής.
Οι επισκέπτες εντυπωσιάστηκαν από το υπέροχο πέτρινο κτίριο με τον ιδιαίτερο διάκοσμο, από τον όμορφα διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο με την απεριόριστη θέα στο κάστρο της Μυτιλήνης, ενώ βρήκαν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την ξενάγηση στους χώρους παραγωγής και εμφιάλωσης του κρασιού. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με προβολή ενός βίντεο με πληροφορίες για τις ποικιλίες των σταφυλιών που χρησιμοποιούνται, τη διακίνιση του κρασιού, το τρόπο αποθήκευσης και δοκιμής του κρασιού στο σπίτι και λοιπές ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
Τέλος, οι επισκέπτες φωτογραφήθηκαν στους μοναδικούς χώρους του οινοποιείου και ευχαρίστησαν θερμά τον οικοδεσπότη για τη φιλοξενία. Οι περισσότεροι εξέφρασαν την επιθυμία να ξαναβρεθούν στο χώρο του οινοποιείου ίσως σε μία από τις πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν εκεί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΠΓ

Ακόμα και αν δεν είστε στη λίστα αξιολογητών του ΚΠΓ, πήραμε ειδική άδεια για τα μέλη του συλλόγου μας, και μπορείτε να το παρακολουθήσετε!

Θα γίνει την Τετάρτη 9/5 στο 2ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Στις 3 η ώρα το εισαγωγικό σεμινάριο για νέους αξιολογητές και στις 5-9 σεμινάριο για το διαβαθμισμένο τεστ επιπέδου Β (Β1+Β2).

Δηλώστε άμεσα, με τηλεφώνημα στο 6938464018, ή με e-mail στο kalesma@sch.gr αν θα θέλατε να το παρακολουθήσετε. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Το Δ.Σ.

Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

ΥΛΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

ΥΛΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ 26/4/12 ΣΤΟ ΠΕΚ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
Στο σεμινάριο της Πέμπτης 26 Απριλίου που έγινε στο ΠΕΚ Μυτιλήνης από τον κ. Οικονομίδη, η κ. Μαρκέλλα Καράγιωργα, ELT Consultant, μοίρασε φακέλους με χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό. Καθώς υπάρχουν μερικοί ακόμα διαθέσιμοι, μπορείτε να τoυς ζητήσετε από το γραφείο των Συμβούλων Δευτεροβάθμιας, στην οδό Ιακωβίδη 9, Μυτιλήνη. Τηλ. :22510-34180

ΒΑΦΤΙΣΙΑ



Η ταμίας του Συλλόγου μας και εκλεκτή φίλη Ρεψιμία Καπετάνιου και ο γιός της Προκόπης Ζορμπάς βάφτισαν το δεύτερο παιδάκι της αδελφής της και θείας του, Φερενίκης.
Η Φερενίκη είναι επίσης καθηγήτρια αγγλικών, που ζει στη Θεσσαλονίκη.
Η βάφτιση έγινε την Τετάρτη 18 Απριλίου στην Παναγία της Τήνου.
Να τη χαίρονται οι γονείς!
Άξιοι οι νονοί!

Τρίτη 1 Μαΐου 2012

ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΙΟΥΝΙΟΥ

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Εν όψει της ολοκλήρωσης του σχολικού έτους 2011-2012 και των τελικών εξετάσεων θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή στα ακόλουθα:

1) Τα διαγωνίσματα των τελικών εξετάσεων θα πρέπει να συνταχθούν με βάση τις ακόλουθες εγκυκλίους:

ΓΥΜΝΑΣΙΑ: σύμφωνα με το Π.Δ. 465/81, ΦΕΚ 129 Τ.Α., άρθρο 10 και τη διευκρινιστική εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ Γ2/241/25-1-1985.

Δίδεται διδαγμένο κείμενο στην Α΄ τάξη 70-100 λέξεων και στις Β΄ και Γ΄ τάξεις 100-130 λέξεων και ζητείται από τους μαθητές να απαντήσουν στην ξένη γλώσσα:

Α. Σε 4 ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση πληροφοριών και μηνυμάτων που μεταδίδει το κείμενο και όχι η δυνατότητα απλής αναπαραγωγής ή μικρής τροποποίησης φράσεων του κειμένου.

Β. Σε 4 παρατηρήσεις μέσα ή έξω από το κείμενο σχετικές με τη γραμματική και με τη σύνταξη της ξένης γλώσσας που να ελέγχουν την ικανότητα του μαθητή να χρησιμοποιεί τη γλώσσα για να παράγει κάποιο μήνυμα, π.χ. να συμπληρώσει κάποια ατέλειωτη φράση ή κάποια άλλα στοιχεία που λείπουν, να τροποποιεί μέρη του κειμένου όταν αλλάζουν π.χ. το πρόσωπο που γράφει, το πρόσωπο στο οποίο απευθύνεται το κείμενο, ο χρόνος, ο σκοπός, κ.λπ. Κάθε ερώτηση-παρατήρηση μπορεί να αναλύεται σε 2-3 υποερωτήσεις.

Γ. Από τους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων ζητείται επιπλέον να γράψουν καθ’ υπαγόρευση διδαγμένο κείμενο 50-70 λέξεων για τον έλεγχο της ορθογραφίας.

Βαθμολογία:
Στην Α΄ τάξη η κάθε ερώτηση-παρατήρηση βαθμολογείται με μονάδες 0-2,5. Στις Β΄ και Γ΄ τάξεις κάθε ερώτηση-παρατήρηση βαθμολογείται με μονάδες 0-2 και η ορθογραφία με μονάδες 1-4. Αν υπάρχουν επίπεδα, οι μαθητές εξετάζονται ανάλογα με το επίπεδο τους, σε διαφορετικά θέματα ανά τμήμα κάθε τάξης.

Στα ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ, για τις Α΄, Β΄, και Γ΄τάξεις εφαρμόζεται το Π.Δ. 60, ΦΕΚ 65 τ. Α 30 Μαρτίου 2006, Κεφ. Γ΄, αρθ. 15, ΙΓ.

Α. Δίδεται στους μαθητές διδαγμένο κείμενο 150-180 λέξεων και 4 ερωτήσεις κατανόησής του. Κάθε ερώτηση μπορεί να αναλύεται σε περισσότερα υποερωτήματα.
Β. Δίδονται 4 παρατηρήσεις γραμματικοσυντακτικών φαινομένων μέσα από το κείμενο. Κάθε παρατήρηση μπορεί να έχει 2 έως 4 ερωτήματα.
Γ. Ο μαθητής καλείται να παράγει γραπτό λόγο καθοδηγούμενο ή ελέυθερο 120-150 λέξεων.

Βαθμολογία: Κατανέμεται κατά 35% στις ερωτήσεις του Α΄ μέρους, 35% στις παρατηρήσεις του Β΄ μέρους και 30% στην παραγωγή του γραπτού λόγου στο Γ΄ μέρος. Η αναγωγή στον τελικό βαθμό γίνεται στην κλίμακα της εικοσάδας δηλαδή (7+7+6).

Στα ΕΠΑΛ: Με βάση την τελική μορφή του Προεδρικού Διατάγματος (Αθήνα 17-12-2007, Αριθμός Πρωτ. 144856/Γ2, (άρθρο 13, Θ):
1) Η εξέταση στο μάθημα της ξένης γλώσσας συνίσταται στα εξής:

α) Δίνεται στους μαθητές διδαγμένο κείμενο 150-180 λέξεων και τέσσερις ερωτήσεις κατανόησής του. Κάθε ερώτηση μπορεί να αναλύεται σε περισσότερα υποερωτήματα.
β) Δίνονται τέσσερις παρατηρήσεις γραμματικο-συντακτικών φαινομένων, μέσα ή έξω από το κείμενο. Κάθε παρατήρηση μπορεί να έχει δύο έως τέσσερα ερωτήματα.
γ) Ο μαθητής καλείται να παράγει γραπτό λόγο (καθοδηγούμενο ή ελεύθερο) 120-150 λέξεων.

2. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 35% στις ερωτήσεις της κατηγορίας α΄ και β΄ και κατά 30% στην παραγωγή γραπτού κειμένου. (Η αναγωγή στην εικοσάβαθμη κλίμακα έχει ως εξής: 7+7+6).



2) Προτού να συντάξετε το τελικό διαγώνισμα, καταγράψτε όσα διδάξατε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους (δομή της γλώσσας και δεξιότητες).
3) Επιλέξτε από τα παραπάνω εκείνα που θέλετε να συμπεριλάβετε στο τελικό διαγώνισμα (τα κριτήρια επιλογής είναι στη δική σας αρμοδιότητα).
4) Επιλέξτε (επόμενο βήμα) τα κείμενα και τις ασκήσεις που θα χρησιμοποιήσετε.
5) Φροντίστε για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του διαγωνίσματός σας. Για να είναι αξιόπιστο ένα διαγώνισμα θα πρέπει να βαθμολογείται με τον ίδιο βαθμό κάθε φορά που διορθώνεται είτε από τον ίδιο βαθμολογητή είτε από άλλον. Για να είναι έγκυρο, θα πρέπει να εξετάζει αυτό που ισχυρίζεται ότι εξετάζει, δηλαδή, αν μια άσκηση σχεδιάζεται για να εξετάσει την ικανότητα του μαθητή να διαβάζει και να κατανοεί ένα κείμενο, θα πρέπει η άσκηση που χρησιμοποιείται να κάνει ακριβώς αυτό. Αν ζητήσουμε από το μαθητή να γράψει ένα κείμενο (ενώ η άσκηση εξετάζει διάβασμα), τότε το διαγωνισμά μας δεν είναι έγκυρο.

Εύχομαι επιτυχία στις εξετάσεις των μαθητών / τριών σας. Είμαι στη διάθεσή σας αν τυχόν παραστεί ανάγκη υποστήριξης.




Σας ευχαριστώ



Δρ Αγάπιος Οικονομίδης

Σχολικός Σύμβουλος Αγγλικής

ΠΩΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΟΥΣ

Σχετικά με την ερώτηση καθηγητών Αγγλικής Γυμνασίου:
«Πώς βαθμολογούμε στην ορθογραφία τους δυσλεξικούς (ή δυσλεκτικούς) μαθητές, στις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου;»

Οι μαθητές που πάσχουν από δυσλεξία εξετάζονται προφορικά αφού όμως σημειώσουν πάνω στην κόλλα αναφοράς (χαρτί για απαντήσεις) και απαντήσουν εκεί τα θέματα του διαγωνίσματος. Εκεί μπορεί ο μαθητής, εάν μπορεί και θέλει, να γράψει κάποιο μέρος ή και όλη την ορθογραφία.
Κατά την προφορική εξέταση του δυσλεξικού μαθητή, ο καθηγητής πρέπει να αναδιατάξει την βαθμολόγηση του γραπτού και να μην λάβει υπόψη την ορθογραφία (να μοιράσει δηλ. τις μονάδες στα άλλα θέματα του διαγωνίσματος) ή να την λάβει υπόψη της η καθηγήτρια-της, αν ο μαθητής έχει γράψει σωστά όλη την ορθογραφία ή ένα μέρος αυτής).

ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ!!!